نتایجی پیرامون مدولهای تبدلات خطی و عملگرهای خطی کراندار

پایان نامه
چکیده

در این رساله به بررسی مدول های تبدیلات خطی روی فضاهای برداری و همچنین مدول های عملگرهای خطی و کراندار روی فضاهای هیلبرت می پردازیم.

منابع مشابه

رابطه شعاع طیفی و نرم های عملگرهای خطی و کراندار

در این پایان نامه ما نرمهای ?-موافق را مورد بررسی قرار می دهیم. نشان می دهیم اگر x یک فضای باناخ باشد و (b(x جبر باناخ حاصل از عملگرهای خطی کراندار باشد، نرم ?-موافق با هر عملگر وجود دارد. سپس نشان می دهیم نرم ?-موافق با دو عملگر t و وارون آن در صورت وارون پذیر بودن وجود دارد.در ادامه نشان می دهیم نرم ?-موافق با تعداد متناهی از این عملگرها که باهم جابجا می شوند نیز وجود دارد. در ادامه این نتجه ...

15 صفحه اول

تسلط و شمول بردها و تجزیه برای عملگرهای خطی کراندار

در این پایات نامه تعمیم میان مفاهیم بیان شده را در فضای هیلبرت و سپس فضای بانخ بیان می کند و مچنین مثال های نقضی را نیز برای قضیه داگلاس در فضای هیلبرت بیان می کند.

15 صفحه اول

عملگرهای خطی کراندار فازی در فضاهای نرمدار فازی

این پایان نامه، به بحث در مورد عملگرهای کراندار فازی در فضاهای خطی نرمدار فازی می پردازد و قضایا و نتایجی را در این زمینه به اثبات می رساند. برش های فازی، عملگرهای کراندار فازی به عملگرهای کراندار قوی بطور کلی، در فضای خطی نرمدار فازی با تعریف و ضعیف فازی تقسیم می شود. در این حالت، روابط بین کرانداری فازی و پیوستگی فازی روی فضاهای خطی نرمدار فازی و فضای باناخ فازی مورد بررسی قرار می گیرند. ...

15 صفحه اول

عملگرهای خطی به طور یکنواخت 2-کراندار فازی

در این پایان نامه مجموعه های فازی معرفی شده اند. سپس مفهوم عملگرهای کراندار فازی و نگاشت های پیوسته فازی معرفی شده است. بعلاوه می خواهیم برخی خواص عملگرهای خطی به طور یکنواخت 2-کراندار فازی از یک فضای خطی به یک فضای خطی 2-نرمی فازی دیگر را بررسی می کنیم.

مباحثی پیرامون شعاع عددی اپراتورهای خطی کراندار در فضاهای هیلبرت

در این پایان نامه بعضی نامساوی های مربوط به شعاع عددی و نرم عملگرها وماکزیمم قسمت حقیقی برای عملگرهای خطی کراندار در فضاهای هیلبرت وتحت شرایط مناسب برای عملگرهای مشمول و همچنین بعضی از نامساوی های ابتدایی برای یافتن کرانهای بالای اختلاف نرم وشعاع عددی برای عملگرهای خطی کراندار با شرایط ویژه در فضاهای هیلبرت آورده شده اند.

15 صفحه اول

مدل سریهای زمانی دو خطی گسسته مقدار بر اساس عملگرهای تصادفی پگرام و رقیق ساز

در این مقاله، یک مدلبندی دوخطی گسسته مقدار جدید بر اساس ترکیب دو عملگر تصادفی رقیق ساز و پگرام معرفی میشود. برخی از ویژگیهای آماری مدل فوق مورد بحث قرار میگیرند و پارامترهای مدل توسط روشهای کمترین مربعات شرطی و یولواکر برآورد میشوند. به کمک شبیه سازی، رفتار و کارایی دو روش برآورد مورد مطالعه قرار میگیرد و درانتها، کارایی مدل معرفی شده در برازش دو داده واقعی بررسی میشود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور مرکز - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023